تبلیغات
دانشجوی زیست شناسی

دانشجوی زیست شناسی

نویسنده : احمد فتحی نژاد پنجشنبه 1390/12/18, 23:50
برای اینكه خواب بهتری داشته باشید، بدن تان نیازمند غذاهای سالم و مواد مغذی است. مواد مغذی زیادی وجود دارند كه خاصیت آرام بخشی برای سیستم عصبی دارند و به داشتن خواب بهتر كمك می كنند.
مواد 
غذایی برای كمك به بی خوابی و خواب بهتر

همه غذاها حاوی مواد طبیعی برای بهبود خواب می باشند اما مکمل هایی در دسترس هستند که مواد مغذی مناسبتری را برای بدن شما تامین می کنند.
کلسیم:
 یک مسکن طبیعی است. برخی احساس می کنند که کلسیم در بعدازظهرها بهتر جذب می شود، ما به شما پیشنهاد می کنیم که یک لیوان شیر را قبل از رفتن به رختخواب بخورید. کلسیم طبیعی در فرآورده های لبنی، سبزیجات سبز رنگ و کنجد است. یک قاشق دانه های کنجد 10 برابر کلسیم بیشتری نسبت به یک لیوان شیر دارد. اسفناج نیز حاوی مقدار فراوانی کلسیم است(البته به دلیل اگزالات میزان جذب کمتری نسبت به لبنیات دارد) . روزانه 1000 میلی گرم کلسیم مصرف کنید.

منیزم:

بایستی با کلسیم جذب شود. بسیاری از مکمل های کلسیم شامل منیزیم هم می شود. سولفات دومنیزى از منیزیم ساخته شده است. منیزیم برای ماهیچه ها خاصیت آرام بخش دارد همچنین برای متعادل کردن قندخون و فشار خون هم مفید است. منابع طبیعی منیزم هالیبوت(نوعی ماهی)، بادام زمینی، غلات، اسفناج، موز، آواکادو، مغزجات و آجیل است. دیابتی ها لازم است که مقدار مناسبی منیزیم جذب کنند(برای برای بالانس بهتر قند در خون)، و همچنین افرادی که داروهای مدر(ادرار آور) مصرف می کنند:زیرا منیزیم با ادرار کردن فراوان این اشخاص از بین می رود. نشانه های کمبود منیزیم گرفتگی ماهیچه، حالت تهوع، و کم اشتهایی است.

ویتامین د:

یکی دیگر از مواد مغذی مورد نیاز بدن است که در بالا بردن کلسیم موثر است. فرآورده های شیری سرشار از ویتامین د هستند. تحقیقات نشان می دهد که به دست آوردن ویتامین د با در معرض آفتاب بودن کمی مشکل است مخصوصا در ماههای زمستان. بنابراین مکمل های آن توصیه می شود.

ال تینینال تینین:

یکی از اجزای تشکیل دهنده چای سبز است. این ماده دارای خاصیت آرامبخشی است. تحقیقات نشان می دهد که ال تینین باتحریک کردن امواج آلفا مغز را آرام می کند. گذشته از خاصیت آرام بخشی آن، ال تینین  فشار خون را پایین می آورد.

اچ تی پی 5:

مخفف کلمه هیدروکسلیتریپتوفان ال 5 است. ال تریپتوفان یک اسید آمینه است. این ماده مغذی در بوقلمون به مقدار فراوانی یافت می شود و برخی گفته اند که برای خواب آلودگی هم موثر است. بعضی ها ترپتوفان را به عنوان یک تقویت کننده خلق استفاده می کنند. همچنین این ماده به مکانیزم های سروتونین در مغز کمک می کند. یک کپسول اچ تی پی 5 باید در صبح با شکم خالی خورده شود.

گابا:

یکی از انتقال دهنده های عصبی است.این ماده در تنظیم کردن عضله ها و آرامش دادن اعصاب موثر است.

[http://www.aparat.com/v/a1d6457103114a534f52465fe15c7c3d146419]


دسته بندی : مطالب جالب , ویدیو ,



موضوعات

لینکدونی

کلمات کلیدی

پاپیلومای انسانی مخاط ژنوم انسان باکتری و ویروس کیفیت خواب اطلاعیه سازمان سنجش اموزش کشور درباره انتشار کارنامه نتایج اولیه مغز زنبور عسل Cerebellum مخچه بلندترین درخت روی زمین کروزن باکتریوفاژ کاربرد بیوتکنولوژی در تولید گیاهان مقاوم به حشرات و آفات تشخیص انواع بیماری‌ها در نوزاد پیش از متولد شدن هایپریون قرار گرفتن در معرض نورهای مصنوعی دیابت Medulla oblongata بصل النخاع Brain ساخت DNA Spinal cord نخاع سیستم گوارش Digestive system نمونه خون مادر و بزاق پدر گلبول های سفید کاربردهای سلول بنیادی استروژن زبان Pituitary gland غده هیپوفیز Pancreas کاربرد نقطه ذوب درصنعت تقطیر نفت سفید پانکراس Appendix ولادت امام زمان(عج) بیماری های مقاربتی بیماری‌های ژنتیکی ساخت DNA کودک پیش از متولد شدن گیاهان مقاوم به حشرات و آفات جوشكاری به روش نقطه جوش بیوتکنولوژی Cardiac orifice تقطیر ایدز Hypothalamus هیپوتالاموس کشف نوع جدید سیستم ایمنی گاز فسژن قارچ آلودگی هوا هورمون ملاتونین اپاندیس

آمار بازدید


کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بروز رسانی :